Ak Parti nereye?

İktidar Partisi gittikçe daralan bir sokağa girmiş bulunuyor. Geri dönüp sokaktan çıkması, caddeye açılması kolay değil. Mehmet Şimşek’i getirmesi de eski ideolojik kavga dili yerine “yumaşama”dan bahsetmesi de buna yetecek gibi gözükmüyor.

Nedir bu gittikçe daralan sokak?

Şehirlerden kasabalara çekilmektir… İyi eğitimli, profesyonelleşme düzeyi yüksek kesimlerinden kamu kaynaklarına daha çok ihtiyaç duyan, geleneklere daha bağlı kesimlere çekilmektir.

YSK’nın açıkladığı 31 Mayıs 2024 mahalli seçim sonuçları bunu gösteriyor. Bu, geçmişte CHP’nin, ardından DP’nin de başına gelmişti.

İL MECLİSİ: AK PARTİ

YSK’nın dün açıkladığı kesin seçim sonuçlarında bunu görüyoruz. Köy, belde, kasaba, ilçe kırsal karakteri ağır basan il genel meclisi seçimlerinin sonuçları…

Buralarda oy kullanan 10 milyon 800 bin seçmenden 3 milyon 300 bini AK Partiye oy vermiş. Oran yüzde 32.16’dır. AK Parti birinci partidir.

CHP ise 2 milyon 380 bin oyla ikinci parti, oy oranı yüzde 23.21.

MHP’nin oy oranı yüzde 16.64’tür ve üçüncü partidir. Halbuki bir önce yerel seçimlerde MHP ikinci, CHP üçüncü partiydi.

DEM Parti’nin yüzde 7, 78 oranında, Yeniden Refah’ın yüzde 6.50 oranında oy aldığını da belirtelim.

Türkiye’nin nüfus yapısı böyle kalmış olsaydı, büyükşehirler, büyük şehirlerdeki meslekler ve işler oluşmamış bulunsaydı, demek ki son seçimleri de AK Parti kazanacaktı.

BÜYÜKŞEHİRLER: CHP

YSK verilerine göre, büyükşehir belediye seçimlerinde toplam 37 milyon 400 bin seçmen oy kullandı. İl Genel Meclisi seçmenlerinin üç katı… Bu durum CHP’yi Türkiye’de birinci parti yapıyor.

Büyükşehirlerde CHP 15 milyon 24 bin oyla yüzde 42.00 oranıyla açık ara birinci parti.

AK Parti ise 13 milyon 37 bin oyla yüzde 36.44 oranıyla ikinci...

MHP’nin oyları yüzde 1’e düşüyor. AK Parti ile ittifak yaptığı için buralarda seçime girmemesi zaten buralarda ümidi olmadı içindi. Bu iki partinin oylarını toplasak da büyükşehirlerde iktidarın nasıl büyük kayba uğradığı görülür.

Yeniden Refah’ın oranı çok fark etmiyor, yine yüzde 6.

DEM’in oranı yüzde 5.

Tartışmasız şekilde şehirleşmenin uzun vadede AK Parti aleyhine bir sosyal faktör olduğu bellidir. Siyaset sosyolojisi açasından şaşılacak bir taraf da yoktur. Çünkü AK Parti’nin son on yılda, özellikle CB sisteminde ortaya koyduğu ideolojik ve baskıcı politikaların, atamalarda kayırmaların, yargıya müdahalelerin ve iktisadi krizin ençok şehirde tepki yaratması kaçınılmazdı. İşte “gittikçe daralan sokak” dediğim bu, şehirlerden, merkez ilçelerden ilçe, belde, kasaba ve köye giden yol.

NEDEN BÖYLE?

Seçmen davranışlarında şehir yani ‘büyük toplum’ ile kırsal yani ‘küçük toplum’ birimleri arasındaki fark siyaset sosyolojisinin en önemli konusudur. Seymour Martin Lipset “Siyasal İnsan” adlı son derece önemli kitabında bunu rakamlarla ve teorisini yaparak anlatır. Şehirleşme ister istemez okumuşluğun, aydınların rolünü artırır, bireysel özgürlük refleksini güçlendirir, hayat tarzında çeşitlenmeye yol açar. ‘Küçük toplum’ların nesillerden nesillere geçen alışkanlık ve davranış kalıpları, şehirlerde serbestleşmeye, çeşitlenmeye yönelir. İktisadi gelişme ve eğitimin yaygınlaşması bunu güçlendirir.

TÜRKİYE NE İSTİYOR?

Kemalizm başlangıçta aydınların ve şehirlerin hayat tarzına ve dünya görüşüne dayanıyordu. Kemalist yazarlar köye gidememekten yakınıyordu. Halbuki 1930’da liberal Serbest Fırka, 1950’de de Demokrat Parti en büyük desteği aydınlardan ve gelişmiş bölgelerden, şehirlerden aldı. Başta Ege olmak üzere.

Demokrat Parti, 1950’lerin ortasından itibaren otoriterleşmeye başladı, şehirleri ve aydınları kaybetti. Üniversite ve basına baskı yaptıkça kasaba ve köylü partisine dönüşmeye başladı. Düşünün ki Doç. Şerif Mardin DP’yi protesto ederek üniversiteden istifa etmişti.

AK Parti ilk on yılda reformist politikaların rüzgarıyla yüzde 50’ye çıkarken aydınların ve şehirlerin desteğine sahipti. Bu yönden ayrılması hem otoriterleşmesine hem “rasyonel zeminden” uzak politikalara ve iktisadi krize yol açtı. Gittikçe daralan sokağa böyle girdi.

Dili yumuşatmak iyi ama çözüm değil.

Türkiye şehirleşip dünyaya açıldıkça dünya standartları seviyesinde özgürlük, hukuk, rasyonellik talebi artıyor.

YORUMLAR (194)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
194 Yorum
  • vatandaş / 09 Mayıs 2024 11:05

    Her şeyin temeli eğitime dayanıyor...Eğitimimiz bu !Dünya görüşümüz bu!Özü ve sözü bir ,insan gibi insan yatiştiremediğimiz sürece kim ne yaparsa yapsın bir adım ileri gidemeyiz.Gösteriş,riya,yalan,baştan savma,günü kurtarma,insan ve kul hakkı vb. konularını düzeltmeden insanca yaşamanın zor olduğu görüşündeyim...

    Yanıtla (3) (0)
  • Noyan Atlı / 08 Mayıs 2024 00:27

    31.03 köprüden önceki son çikis idi, artik son kulvara girmis bulunuyoruz. Kimse önleyemez bu sol akintiyi, ne set ne baraj.
    Din tüccarlarinin ipligi artik pazara döküldü.
    Millet artik boş umutlari yemiyor, din ile korkutarak pak tüccarlara muhtaç olmayacak, the end....

    Yanıtla (25) (2)
  • Muttalip Ördek / 08 Mayıs 2024 23:13

    Kerameti kendinden zannedenlerin kurmaya çalistigi korku ile yogrulmus düzenin son tangolari. Aynen katiliyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • SALAKO / 08 Mayıs 2024 15:27

    AKP lilerle uğraşmayın belediyede nikah kıyılıyor vatandaş dua okuyacağım diyor.(olmadı üç beş hoca ve üçyüz beşyüz cemaat toplasaydınız ya) memur burası kamu kurumudur izin veremem yasal değil diyor.Memur suçlanıyor bütün akp li ayağa kalkıyor memura sahip çıkan yok nasıl oluyor bu yeniden evlenirsem bende papaz getireceğim bakalım ne diyecekler.tek bildikleri din iman üzerinden milletin damarına basmak.her şeye bu şekilde yaygara koparıp ezan susmaz edebiyatı yapmak yeter desekte yetmiyor.

    Yanıtla (24) (5)
  • Bahattin / 08 Mayıs 2024 18:50

    Papaz getir ister sinagok'a git kimse sana karışmaz. Sadece müslüman mahallesinde salyangoz satmaya kalkma deniyor. Hem müslümanın oyunu al hem de değerlerine saldır!!! Yok öyle bir sonraki seçimde teskereni doldururlar.

    Yanıtla (3) (23)
  • Osman / 08 Mayıs 2024 22:53

    Müslümanlığı zarar veriyorsunuz Bahattin,yapmayın!

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 08 Mayıs 2024 21:28

    Asıl soru Türkşye nereye olmalı. Ülke hukukun ve anayasanın neredeyse askıya alınsığı, keyfi uygulandığı, yolsuzlukla müzelerine kadar soyulduğu, ekonomisinin yerle bir edildiği ve görünen o ki nüfusu da bilinçli olarak bozulan bir durumda. Ama her tarafı da felç olmuş durumda. Bu duruma gelişte yetmez ama evet diyen liberal ve sol, Cemaat, Kürt siyaseti elbirliği ile destek oldu. Bu beş benzemez Cumhuriyet karşıtlığına yol verilmesinde başat rol oynadılar. Yarattıkları çamur onları da boğuyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Gürsel Özer / 08 Mayıs 2024 21:08

    Bütün mesele ekonomik. Hiç öyle gelişme filan değil. Sayın akyol, sanki CHP ye oy verenler isvecli.
    Aşağıdan da yukardan da chp'nin oy oranı %25. Öyle entel, dantel endiseler değil düpedüz geçim derdi.

    Yanıtla (0) (1)
  • The end / 08 Mayıs 2024 20:10

    Akp nin yıkılmadı ve gitmesi icin. Milletin elinde hukuki ve demokratik anlamda çok somut ve net deliller var. Millet kararını vermesi için tüm delilleri topladı.bu millet karar
    için bidahaki seçimleri beklemez.

    Yanıtla (0) (0)
  • Millet / 08 Mayıs 2024 19:45

    Ne mi olacak? Bundan sonra ' ben milliyetçiyim , miliciyim, muhafazakarım' diyen partilere hiç kimse inanmaz. Büyün krediyi sonuna kadar kullandılar.

    Yanıtla (17) (0)
  • seçmen / 08 Mayıs 2024 16:15

    seçmen. Emanet oy1lara bu kadar seviinmesek mi acaba.

    Yanıtla (2) (9)
  • İ. Yavuz Yaldız / 08 Mayıs 2024 19:08

    Emanet oy ne? Kimin oyu tapulu?

    Yanıtla (6) (3)
  • Cut / 08 Mayıs 2024 18:32

    Hz. Adem den bu yana Muslumanligin ozu Kelime i Tevhide Iman etmektir..Dedik ama bir cevap bi gorus yok...
    "Turkum digruyum caliskanim..." filan gibi birsey bekliyorlar anlasilan.
    Haa geleneklerimiz var ...Bati nin feodalite ilkellik dedigi ve uzerine cullanarak yok etmege calistigi geleneklerimiz..."Besik kertmesi" vardi mesela,Buyuklerin yaninda edebimizi takinmak vardi,Kadinlarin Iffetini korumasi diye birsey vardi..Eline beline diline hakim olmak vs.. Sorun bakalim GPT ye ne diyor bunlar

    Yanıtla (2) (13)
  • Berberoğlu / 08 Mayıs 2024 18:32

    Bu yazıda anlatılanların oluş asıl sebebi kimdir? İşte bunu bilenler, iyi anlayanlar bu iktidarı alaşağı edecek olanlardır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cut / 08 Mayıs 2024 18:21

    Bu ChatGPT tavsanla serce deger ne demekmis bi onu tarif etseler ya..onun bunun yakasina yapisip islami bir deger soyle bakalim diye yol kesiyorlar.Ben soyleyeyim Islamda " deger "diye bir zirvalik yoktur Şunun bunun haklari olmadıgi gibi . "Moral Values" batinin uyduruklarindan biridir.Islam da Allah katinda bir insan in kiymet i harbiyesi onun Takva sindan gelir..Takva ise Allah ile olan muhabbetin derecesi demektir.

    Yanıtla (1) (5)
  • mümtaz / 08 Mayıs 2024 15:51

    ak parti şöyle oldu ak parti böyle oldu. oğlum adam 22 yldır iktidar. sen zırvalayıp duruyorsun. güya sosyolojik, bilimsel tahliller yapıyosun. boş münevver, boşa döner.

    Yanıtla (3) (21)
  • Abdullah / 08 Mayıs 2024 17:26

    Adam 22 yıldır iktidar ama oğlum, vatandaş sofrasına et koyamaz, kirasını ödeyemez hâle geldi.

    Yanıtla (21) (1)
  • Karar okuru / 08 Mayıs 2024 17:48

    Bir akıllı sensin.

    Yanıtla (5) (0)
  • Bayburt'lu / 08 Mayıs 2024 17:39

    Taha bey, 22 yıldan sonra bile Akp, bu kadar oy alıyorsa; ortada enteresan bir sosyoloji var demektir.Normalde gelişmiş bir ülkede bir liderin toplumun göz bebeği bir meslek grubu için " giderlerse girsinler" demesi o partinin yere çakılması için bir sebeptir ama Tr.de bu olmuyor.Nurettin Topçu yıllar önce" bir ahlaksızlık ummanı" diye nitelendirmisti Doğu toplumlarını.Biz neredeyiz, size kalmış...

    Yanıtla (9) (0)
  • SG / 08 Mayıs 2024 02:48

    HALK arasında bir söz vardır.Kuroyum (Görgüsüz, okumuş cahil) ama para Bende.İki yüz gramlık demire (saatte) iki Milyon veren bir zihniyet Sınırları açtılar ünleri Avrupa'ya ulaştı.İstakozmu istersin yatmi istersin ne varsa onlarda.TC CB RTE en Sonunda yeter artık hesap soracam bu işler ayaklara düştü dedi.

    Yanıtla (4) (0)
  • Fena / 08 Mayıs 2024 17:33

    Hesap soracağım dememiş. Ne diye ifşa ediyorsunuz diye kızmış

    Yanıtla (6) (0)
  • The end / 08 Mayıs 2024 12:54

    Akp ve AKP'li gençler ABD li ve dünya genclerinden protesto nasıl yapılır öğrenir.biz müslümanlar birbirimizi yerken hapse atarken soyarken. Hiristiyanlardan muslumanlik ve insanlık ogrensin

    Yanıtla (13) (1)
  • Abdullah / 08 Mayıs 2024 17:31

    AKP'li gençler Dünya lideri yalanları ile avundular,kandırıldılar.Bir de baktılar ki ortada ne dünya lideri var,ne Ortadoğu lideri var.

    Yanıtla (9) (1)
  • SALAKO / 08 Mayıs 2024 15:38

    Türkiye'nin yüzde doksanı müslüman diye konuşurlar ama sosyal yaşantıya gelince binbir türlü dalavere yaparlar Türkiye'yi yüzde onluk kesim mi bu hale getirdi ithal mafya mı ararsın,katil mi ararsın ,dolandırıcımı ararsın maşallah ne ararsan var.Adamın biri oğluna kız istemeye gitmiş.kızın ailesi sormuş oğlunuzun kumar,içki.siğara vs.alışkanlığı var mıdır demiş.adam hemen söze girmiş her şey tamam bir karı eksik onuda alıp gideceğiz.bizimki de o hesap memlekette bir eksik olan halifelik.

    Yanıtla (5) (1)
  • tavşan. / 08 Mayıs 2024 00:16

    İslamcılar özümüzden değerlerimizden geleneklerimizden kopmayalım diyorlar. Yerli milli diyorlar. Diyorlar ama özümüzü değerlerimiz bir türlü tanımlayamıyor anlatamıyorlar. Bence özümüz nedir değerlerimiz nedir bilmiyorlar. Laf olsun torba dolsun diye anlatıyorlar.

    Yanıtla (39) (8)
  • Okur / 08 Mayıs 2024 09:58

    Bir tane değer özümüz değerimiz yazamıyorlar. Ama her gün değerlerimiz diyorlar özümüz diyorlar. Kopmayalım diyorlar. Bilmedikleri den kopmak. Tuhaf Böyle kişilerin oyunu alıyor AKP.

    Yanıtla (18) (4)
  • okura / 08 Mayıs 2024 21:47

    Akepe oylarla iktidar olmuyor. Ysk ve nüfus müdürlükleri ve kedilerin sayesinde kazanıyor.Nüfus müdürlüğü boş arsaya 54 kişi yazıyor daha ne deyimki.daha ne hileler vardır kimbilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 08 Mayıs 2024 11:56

    AKP ye oy verenler, ilk yıllarda oy verdiklerini söyleyemediler, utandılar. Sonra, menfaat karşılığı oy verdiklerini itiraf edemedikleri için, haklısın ama; başka adam mı var, bunlar müslüman, erdoğan karşıtlığı gibi kendilerine göre makul gerekçelere sığındılar. Mızrak çuvala sığmadığı için, çalınan minarelere kılıf bulunamadığı için terörden,depremden, selden, yangından bile medet umulduğunu görmelerine rağmen dünyalık için milleti kötü yönetime mahkum ettiler, Mazlumun ahından çekinmediler.

    Yanıtla (25) (4)
  • ido / 08 Mayıs 2024 12:38

    tavşana ,
    herkesi aynı kefeye koyma ,
    bilmemek de olabilir ama bilip de uymayan daha çoğunlukta .... örnek verilir fakat yayınlamayabilir
    herhalde siz bilmiyorsunuz, yada çarpıtıyorsunuz..

    Yanıtla (5) (2)
  • serçe / 08 Mayıs 2024 13:49

    İdo sende bilmiyormuşsun. Bilsen yazarsın ama yok. Ama cümle kurarsınız bize ait değerler diye. Hadi bakalım yaz bir kaç tane değer ido.

    Yanıtla (5) (3)
  • ido / 08 Mayıs 2024 17:20

    serçe
    İddia eden bi açıklasın nelerdir...

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 08 Mayıs 2024 15:33

    Özünü, değerlerini ve geleneklerini açık ve anlaşılır şekilde anlatırsan sözün seni bağlar. Kıyaslanırsın, eleştirilirsin, beklentiler meydana getirirsin. Anlatmadan ortaya konuşursan dükkan senin. Gücün ölçüsünde dilediğini yaparsın. Soran olursa da "Özümüzü, değerlerimizi ve geleneklerimizi bilmiyor musun? Sen ne biçim Müslümansın? Sen ne biçim Türksün?" diye üste çıkarsın.

    Yanıtla (5) (1)
  • İbrahim / 08 Mayıs 2024 15:24

    Hocam, müfredat tartışmalarında Tarih derslerinin içeriği, konu sayısı ve YKS ve benzeri sınavlarda soru sayısının azlığı gb meseleleri de tehkik edip gündeme getirirseniz çok seviniriz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Milliyetçi Okur / 08 Mayıs 2024 15:23

    Dünya standartları seviyesinde özgürlük, hukuk, rasyonellik talebi umarım; başka ülkelerde yaşandığı üzere beşinci kol faaliyeti yaparak, hükümeti gayri meşru yöntemlerle, yani kalkışmalarla alaşağı etmeyi de kapsamıyordur...

    Yanıtla (3) (0)
  • Cingöz Recai / 08 Mayıs 2024 13:39

    Gülersiniz ağlanacak hâlinize. Cehalet nedir? Atasözü der ki "Mektepten çıkan eşek Marsıvan'dan çıkamaz." Ayrıca Anadolu halkının âlim değil ariftir, sözü Ömer Seyfettin'den mülhemdir.

    Yanıtla (0) (2)
  • Tr / 08 Mayıs 2024 15:21

    Dün jp gazetesinde gördüm, Malezya da İsrail'den istihbarat teknolojikeri satın almış. Amerika donanmasinda İnsansız Deniz Araçlarından elde edilen verileri anlayıp kullanabilecek personel sıkıntısı varmış. Kızıl denizde de görev yapan bir gemi komutanlığı bu İDAlardan elde ettiği verileri diğer donanma komutanlıklarına para ile satıyormuş, böylece elde ettiği parayla İDA'larin işletmesini bütçe istemeden yapabiliyormuş. Teknolojiyi üreten Amerika bile kullanırken sıkıntı yaşamaşı hatırlattı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Fatih Özkan / 08 Mayıs 2024 15:15

    Şehirleşmenin sağlıklı gitmesi ve halkın refah seviyesinin yükseltilmesi gerekir. Rasyonel ekonomik kararların sürdürülmesi ve kamuda sıkı bir tasarruf ortamının sağlanması, yani israfın önlenmesi şarttır. Eğer ekonomi, eğitim ve sağlık alanlarını düzeltirsek; bilinçli bireyler yetiştirmek daha kolay olur ve dolayısıyla demokrasimiz için iyi yola girer...

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar / 08 Mayıs 2024 15:12

    Rte ve etrafındakilere merhamet edene oy yok

    Yanıtla (6) (3)
  • Deli Ozan / 08 Mayıs 2024 15:00

    28 Şubat döneminde İHL'den mezun olan eşim tıp fakültesine yerleşecek puan aldı ama katsayıdan sınıf öğretmenliği okudu. Benzer hadiseler çoktur. Bizler üniversitede okurken bazı hocalarımızdan " Bu sözlerimi YÖK duyarsa meslekten oluruz." sözünü çok duyduk. Başörtüsü yüzünden derse alınmayanları gördük. Bunlar nasıl çözüldü, dersiniz. İşte size bir değer: inanca saygı. Değer arayanlara duyurulur.

    Yanıtla (3) (2)
  • şahin / 08 Mayıs 2024 14:58

    22 yıldır havada olan akp artık inişe geçti ya yavaş iner yada yere çakılır.

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okuru / 08 Mayıs 2024 14:49

    Demokrasi ancak egitim duzeyi yuksek toplumlarda mumkun olan bir seydir. Bizimkiler egitimi bile isteye katlederek diktatorluklerini insa ediyorlar.

    Yanıtla (5) (2)
  • karar okuru / 08 Mayıs 2024 14:45

    Alcaklarini aldilar. Calcaklarini caldilar. Ulke enflasyonla donuna kadar soyuldu. Bundan sonra partileri yuruse de olur, yurumese de olur. Ne gam?!

    Yanıtla (4) (2)
  • Korkuyorum / 08 Mayıs 2024 11:57

    Akp nin en büyük hatası kendisini elestirenleri aynı sepete koyarak değerlendirmesi. Düşman bellemek. CHP nin hatası şikayet şikayet şikayet.Cozum var mı? Yok. Bu seçimde akp ye oy verenlerin bir kısmı sandığa gitmedi.Gidenlerin bir kismida akp ye oy vermedi. Adalate ve Kalkınmada sınıfta kalıyorsun denildi. Anladı mı? Yaşayacağız göreceğiz

    Yanıtla (6) (0)
  • okur, / 08 Mayıs 2024 14:35

    Çözüm var, ve hergün söyleniyor ya. AKP nin yaptıklarını yapmamak, yetmez mi? Bilimin, hukukun, ahlakın gereklerini yerine getirmek. Bunun için lise mezunu ve kötü birine ihtiyacımız yok. Dağdaki insan evladı bir çobana razıyız.

    Yanıtla (3) (0)
  • Abdullah / 08 Mayıs 2024 13:53

    Ak Parti'nin dikiş tutmayacağı çok net şekilde anlaşıldı.Yapamadılar olmadı.Mısır'da ki adamın dört parmağı
    bize uymaz, dört parmak sallayan adamı öldürenlere katil cani deyip sonra kardeşim benim dersen hiç ama hiç yakışık almaz.

    Yanıtla (12) (1)
  • fafa / 08 Mayıs 2024 13:49

    AKP'nin belini doğrultması artık çok zor,zira seçimin neden kaybedildiği daha anlaşılmamış.

    Yanıtla (11) (1)
  • Matrakçı... / 08 Mayıs 2024 13:45

    Millet nereye doğru gidiyorsa herkes oraya doğru döner..Çünkü bakış aynı yönde olmuş oluyor..Bilmek icin Filozof olmaya gerek yok..Carsi,pazarda laf üretilir o da işin magazin tarafı ..

    Yanıtla (1) (0)
  • YAVUZ KARAHAN / 08 Mayıs 2024 13:45

    İzahatınız çok yüzeysel; önemli ayrıntıları pas geçiyorsunuz. 70 yıl önce oyların dağılımında günümüzdekine önemli benzerlik var. Seçmenimizin büyük bölümü son seçimlere kadar dede ve ninelerinden çok küçük yaşta dinledikleri dinsel öğütlere uydular. Üst üste hayal kırıklığına uğrayanların önemli bir kısmı artık bir değişikliğe vardılar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Tr / 08 Mayıs 2024 13:02

    Derin devlet özgür ozelle anlaştı diyen gazeteciler var ve gelişmeler de bunu doğrular nitelikte. Erdoğan'ın Merali gitti yerine gelen Derviş Erdoğan'ın anayasa oyununa alet olmayacağız dedi özgür Özel de devlet bahceliye yakın ekibiyle gittiği halde baş başa görüştü. Soruyu bı daha alalım, "akparti nereye?" Nereye olacak, hiçliğe...:))(

    Yanıtla (3) (0)
  • Gerçek / 08 Mayıs 2024 13:34

    Gıybet gunahtir

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 08 Mayıs 2024 13:29

    A. Davutoğlu doğru der. Anayasa yapma diyerek ülkenin halkın dikkatini dağıtmak meşgul etmek. Halkın ekmeye ihtiyacı var anayasaya değil.

    Yanıtla (11) (1)
  • ido / 08 Mayıs 2024 13:26

    AKP nereye,
    bilmem neyin Finasmanı olan BAE, yolunu su yoluna çevirdiler he bire gidiliyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • E.K / 08 Mayıs 2024 13:13

    Merhum Kemal Dervis'in reformlarinin yarattigi ruzgar ve AB'ye uyum reformlariyla halkin teveccuhunu kazandi akp. Sonra din ve bayrak siyasetine cakildi kaldi. Turkiye'de butun sag partiler gibi milli ve dini degerler uzerinden siyaset yaparak, ayak oyunlariyla oy topladi. Ulke icin uzun vadeli, gercekci, surdurulebilir politikalari olmadigi goruldu. Sehirli, egitimli kesim bunu anladigi icin destegini cekti. Yeni kana, yeni vizyona ihtiyac var. Akp raf omrunu doldurdu.

    Yanıtla (16) (0)
  • Ömer Kutalmış / 08 Mayıs 2024 13:01

    Ulusal duruma dar bir çerçeveden bakan, uluslararası gelişmeleri yeterince göremeyen, baktığı zaviye itibarı ile bu gelişmeleri ve ulusal durumu doğru değerlendiremeyen kesimde hala vururumlu, kırırımlı, kodum mu oturturumlu söylemlerle; muhalefeti namazsız, abdestsiz suçlaması ile gayri müslim ilan etme propagandası etkili. Ancak şehirlerde artık etkisi azalıyor.

    Yanıtla (7) (0)
  • Dursun Özer / 08 Mayıs 2024 12:43

    Yorum pek iyi niyet taşımıyor, bu da normal tabii ki..

    Yanıtla (0) (3)
  • F.A / 08 Mayıs 2024 00:50

    Eğitimsizlik : Akp Milli eğitim Bakanıda düğmeye bastı ne kadar eğitimsizlik o kadar iktidar. Sen köylüsün köylü kalki Akp ye oy ver.

    Yanıtla (37) (7)
  • La havle / 08 Mayıs 2024 06:41

    Her ile üniversite açan ak parti nasil köylulukten ve cahillikten beslenir dersin, insafsızlık etme,
    Menfaat ve çıkar dersen olabilir, hem en cahil kesim seküler ve okumuş kesimdir, çünkü insan enaniyet ve içindeki hayvanı dizginlemezse, okumak ve diploma ancak cahilliğini artırir azaltmaz.
    " ahir zamanda yaşlı acize kadınlarin itikadı daha sağlam, ona uyun" çünkü şeytanlik ve enaniyet onların fıtratlarını daha bozmamış daha temiz kalmışlardır, tıpkı temiz kalan gerçek organik gıda gibi...

    Yanıtla (9) (35)
  • okur / 08 Mayıs 2024 11:45

    Her ile üniversite açmak marifet değil. Zaten amaç ta eğitim değil, işsiz İHL mezunlarına uydurma ünvanlarla iş diploma ve bol para vermekten ibaret. Mimarlık fakültesi dekanı İHL li , ilahiyatçı olur mu? Olmaz. Yaşlıları hiç söylemeyin, tarihte çocuklarına, torunlarına en çok ihanet eden bizim yaşlılarımızdır. Akıl ve erdem sahibi olup, doğruyu yanlışı görmesi ve anlaması gerekenler. Gerçi sonunda anladılar ama iş işten geçti.

    Yanıtla (28) (4)
  • Kararcı / 08 Mayıs 2024 12:19

    Liyakat ve bilgi sahibi öğretmeni eğitmeni olmayan üniversite , doktoru, hemşiresi olmayan hastahane gibidir. İş binada değil içini dolduran bilgidedir. Bunu anlamak çok mu zor? Bırakın yeni üniversiteleri dünya sıralamasında yeri olan eski üniversitelerimiz bile irtifa kaybediyor.

    Yanıtla (23) (1)
  • Okur / 08 Mayıs 2024 12:29

    Her ile üniversite açmanın nasıl bir sonucu oldu? Buna yetecek miktar nitelikli akademisyen, kaynak ve insan sermayesi var mıydı? Kişi başına geliri Türkiye'nin 5 katından fazla olan, Gayri Safi Milli Hasılası Türkiye'nin 5 katı olan Almanya'da bu kadar üniversite var mı? Almanya'nın ihracatı Türkiye'nin toplam ihracatının neredeyse 7 katı ama ne bu kadar üniversitesi var ne de bu kadar üniversite öğrencisi var. Bu adamlar bizden daha mı az akıllılar da bu işe bizim gibi bakmıyorlar?

    Yanıtla (13) (2)
  • okur / 08 Mayıs 2024 13:42

    Çok sayıda vakıf üniversitesi var. Yani kredinin tamamı iktidara ait değil. Üniversite kurmak ile bina inşaatına üniversite tabelası asmak ayrı şeyler. Üniversite hocalık yapmış birisi olarak düzeyin çok düştüğünü rahatlıkla iddia edebilirim. Mezunların büyük bir kısmı meslekleri için gereken temel bilginin onda birini dahi öğrenemeden mezun oluyorlar. Araştırma hak getire. Böyle bir kitle ile gelecek nasıl inşa edilir? İnsanın nefsi ile ilişkisi ayrı, mesleki yeterlilik ayrı şeylerdir.

    Yanıtla (8) (0)
  • Fena / 08 Mayıs 2024 16:00

    Sayın La havle, siz universiteyi hiç anlamamışsınız. Üniversite bilim ve teknoloji yuvasıdır. Uyduruk tezlerle dr. Prof yapılan insanlardan bilime katkı olmaz. Yök açıklamalarına göre hocaların uluslararası yayın sayısı kişi başı bir (1) bile değil. Muhtemelen o da Akp öncesi hocaların eseridir. Yabancı dilde makale yazamayan, okuyup anlayamayan dr. Doçent, prof ünvanlı kişiler dolu.

    Yanıtla (2) (1)
  • Fena / 08 Mayıs 2024 16:09

    Almanyada 43 Tıp fakültesi ,Türkiyede 60 küsür. Diğer sosyal branşlarda bedava dağıtılan akademik ünvanlar tıp fakültelerinde öyle kolay dağıtılmadığı için bunların çoğunda hoca da yok. Hatta hukuk branşında bile , oğlumun hukuk fakültesinin dekanı veteriner hekimdi. Yazık ettiler ülkeye.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 08 Mayıs 2024 12:02

    Her ile üniversite actın da ne oldu ?

    Yanıtla (10) (0)
  • yeni okur / 08 Mayıs 2024 12:41

    Köylü ye hakaret eden zihniyetsiz, köylünün cahillliği senin eğitiminden evladır. Edep var onlarda. sen de neler var?

    Yanıtla (3) (13)
  • ido / 08 Mayıs 2024 12:39

    kimisi sinsi davranıyor AKP üzerinden İslam'a saldırıyor ,çarpıtıyor

    Yanıtla (1) (12)
  • mustaf yıldırım / 08 Mayıs 2024 12:23

    akp zamana yenılmekden kurtulamaz

    Yanıtla (2) (1)
  • dersaadet / 08 Mayıs 2024 12:23

    Üstadım, biteviye şu akp den bahsedip takibçilerinizin ( en azından bizim) moralleri bozmayın. akp denen siyasi menfaat beraberliği sağlığımızı bozdu, çünkü sizleri okumadan da olmuyor efendim . istirhamımdır, sağlıkla..

    Yanıtla (7) (1)
  • The end / 08 Mayıs 2024 11:58

    Akp tasarruftan Anladığı şey. Promasyon malzemesi kalem ajanda çanta.aferim akp ye çok akıllı!!!.milleti aldatma kandırma bitti.

    Yanıtla (7) (0)
  • Türkoğlu / 08 Mayıs 2024 11:58

    Ak Parti, 22 yıllık uzun iktidarı döneminde o kadar çok semirdi ki bunun bir sonucu olarak ağırlaştı, dinamizmini yitirdi, halktan da koptu. Şimdi bir kenara çekilip yediklerini sindirmesi gerekiyor. Şu anki vaziyetleri Anap'tan da beter. Tek fakları hatalarını din iman edebiyatı ile örtmeyi bir ölçüde başarabildiler.

    Yanıtla (7) (1)
  • Tsli / 08 Mayıs 2024 11:50

    Akp nin yükselişi için dua edenler, şimdi yikilmamasi için dua ediyorlar.insaallah tez vakitte yıkılacak. Emareler çok net ve kuvvetli.

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar Okuru / 08 Mayıs 2024 11:44

    Sayın Akyol yazınızın başlığı doğru fakat aynı başlığı CHP ile ilgili de atar mısınız? Dün TBMM de 1400 yıl önce Peygamber efendimize saldıran bir zihniyet nereye? Bu kafa ile 2028 seçimlerini unutsunlar.

    Yanıtla (2) (15)
  • HMS / 08 Mayıs 2024 11:33

    Erdoğan'ın olduğu yerde normalleşme olmaz. Görüntüsü ve gürültüsü olur. Bunu CHP yönetiminin çok iyi biliyor olması gerekir. Herkes bir hesap peşindedir mutlaka. Bekleyip göreceğiz...

    Yanıtla (6) (2)
  • The end / 08 Mayıs 2024 11:29

    Akp bir kötü örnek olarak hafizamizda duracak.ve siyasi parti mezarlığına çok yakında defnedilecek.

    Yanıtla (7) (0)
  • vatandaş / 08 Mayıs 2024 11:29

    Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır ! Lafla peynir gemisinin yürütülemeyeceği ne zaman anlaşılacaktır?Br deli bir kuyuya taş atar kırk akıllı çıkaramaz!Amaca ulaşmak için her yol mübah mıdır? Tüm bunları tecrübelerinize havale ediyorum...

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 08 Mayıs 2024 11:28

    Türkiye'de siyasetin ve zenginliğin kaynağı Üç-İ'dir (İmar, İhale; İnşaat) çok az istisnası olmakla beraber, siyasete fakir olarak başlayan zengin olarak gider. bunun izahı zor olduğu için sağ siyasetçi bunu Allahla arasının iyi olması ile açıklar. 'Mülk Allahındır' sözü de buradan çıkar. sol siyasetçiler bunu beceremezler tabii. işin en acı yanı halk, kendini soyacak siyasetçiyi kendi eli(oyu) ile seçer.

    Yanıtla (10) (0)
  • La havle / 08 Mayıs 2024 05:39

    Teori ile pratik bambaşkadır, bizim sağ, muhafazakar dindar kesimde teori çok ama pratik elini taşın altına koyma kora kor mücadele müsbet kavga, sert tartışma erbakanın deyimi ile karakucak güreşi ya çok cılız yada hiç yok, itaat ve itirazsızlik hakimiyet kurmuş, dini ve siyasi güç merkezlerini icabinda enaniyetli yada meczuplar istila etmiş, arkasında aklını ve iradesini kullanamayan kitlelerle sürüp gider, kim hangi sağcı sağcı güç merkezi ile gereken ciddiyet ve açıklıkta tartışma mücadeleye

    Yanıtla (1) (1)
  • Arada karar okur / 08 Mayıs 2024 10:58

    Ere doğru diyorsun kardeş, maalesef...

    Yanıtla (1) (0)
  • Cingöz Recai / 08 Mayıs 2024 08:59

    Çelişkilerle dolu bir yazı. Köylü, âlim değil ariftir. Köy tarım ve hayvancılığı, şehir sanayiyi temsil eder. Ülkede tarımı bitiren (!) bir parti bu kesimden en çok oyu alıyor. Şehirlerde köyden göçenler, kimlik bunalımı yaşayanlar, sandığa gitmeyenlerin çoğu sandığa gitmemişlerdir. Her partinin oyunu kendi yüzdesine yazın, bakalım, oylar ne kadar artmış, ne kadar erimiş. Vatandaş, eğer işin bilincinde olmasaydı AKP'yi sandığa gömerdi. Yüzde otuz beş 2002'de de yaklaşık alınmış bir oydur.

    Yanıtla (4) (9)
  • M. Kamil Z / 08 Mayıs 2024 10:57

    Köylü ariftir. Koy kahvesinde ediniyor arifliği herhalde. Cehaletin ferasetinin başka bir versiyonu. Güleceğim yoktu sabah sabah. Bu arada deve kuşu bile başını kumdan çıkardı.

    Yanıtla (13) (1)
  • Seyfettin Şahin / 08 Mayıs 2024 10:51

    Adalet, mülkün temelidir.
    Kpss de 98. Alanın yerine barajı bile geçmeyen hiç bir vasfı olnayan yari cahili alırsa sonuç bu olur
    Maalesef.

    Yanıtla (6) (0)
  • Mehmet Hatipoğlu / 08 Mayıs 2024 10:43

    CHP nin Büyükşehirlerde (sözde eğitimli) çok oy almasının sebebi; dün Mecliste CHP Milletvekilinin konuşması akıl sahiplerine söyledi, 1400 yıllık diye başlanan konuşmalarla hedeflenen din karşıtlığıdır...

    Yanıtla (1) (11)
  • ali malat / 08 Mayıs 2024 10:34

    Akp nereye gidiyor ademe gidiyor.Ben burada şu noktaya çok dikkat ediyorum.Allah sevmediği kişilerle kişiyi cezalandırırmış.şu tecelliye bakın.bir akp ademe gidiyor,yani yokluğa. kim sebep sevmediği ötekileştirdiği ce ha pe işte burası çok düşündürücü .

    Yanıtla (3) (0)
  • Dalyan / 08 Mayıs 2024 10:29

    İnsan, inkârının galibidir. Bir şey kinimize uymuyorsa reddederiz, o bizim için yok hükmündedir. Değer mi bıraktılar diyenlere şunu söylerim. İHL mezunu olup tıp, hukuk fakültesi kazanacak arkadaşlarım sınıf öğretmenliği okumak zorunda kaldılar. Üniversitede okuduğum yıllarda hocalarım, ders sırasında bu söylediklerimi YÖK duyarsa diye cümle kurardı. Bu korku düzeninin mimarları mı bugün adaleti getirecekler? Adamların geçmişteki uygulamaları ve bugün CHP atamaları yarınlarının aynasıdır.

    Yanıtla (0) (3)
  • Hırsızlarda Sever! / 08 Mayıs 2024 10:28

    Akape nin bir an önce gitmesi gerekir. Maalesef kılıçdaroğlu sayesinde bu fırsat Mayısta kaçırılmıştır!!!

    Yanıtla (4) (0)
  • Serap / 08 Mayıs 2024 10:22

    Akp belediye seçimlerinde ikinci parti çıkmasında tek neden “akp seçmeni seçime gitmedi”sandığa gitmedi diyorum ,chp ye oy verdi demiyorum,gitmedi…vatanını seven zaten pkk ile yanyana olanlarla hiçbir yakınlığı olamaz.Meral Akşener sonu geldiğini biliyordu,gerçek vatansever ip seçmeni MHP geçecek gerisi zaten chp nin oyuncağı idi.İmamoğlu ile Kılıçdaroğlu kavgası derken şimdi ımamoğlunun iki düşmanı daha var yavaş ve özel,İmamoğlu ikisini şah mat etmek zorunda akşenerin verdiği “ipi kim çekecek

    Yanıtla (1) (8)
  • Okur.... / 08 Mayıs 2024 10:20

    Şehirmi vardı da şehirleşme oldu, şehirlileşme oldu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 08 Mayıs 2024 10:05

    Akp nin en büyük icraatı rant ekonomisidir. İhale kanunlarını yüzlerce kez değiştirip Yap İşlet Devretlerle ülke hazinesini belli kesimlere hortumlamak bunun ispatıdır. Akp rant uğruna beşli çete denen Bir avuç insanla yol yürümüş, milletin vergilerini bunlara aktarmış, halkı unutmuştur

    Yanıtla (21) (3)
  • Hakan Erol / 08 Mayıs 2024 10:02

    Sanırım yazının bir anlamında CHP nin politik olarak yapması gerekeni, toplumun lokomotifi olmayı yeterince başaramadığıdır…. Toplum kendi bilincini kendi yaratıyor gerekirse göbek bağını kendisi kesiyor. Bu ülke için iyi CHP için düşündürücü bir durum…

    Yanıtla (3) (0)
  • Özel kişiler haric / 08 Mayıs 2024 09:58

    Semada yildizlardan yerde kurtlardan başka
    Yaşayıp öldüğümu kimseler bilmeyecek

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdurrahman Zeynal / 08 Mayıs 2024 09:57

    Şehirleşme oranı artıkça Siyasal İslam etkisini kaybedecektir. Şu andaki Siyasal İslam'ın varlığı 1970-1995 arası köylerden şehirlere göç eden köylü çocuklarından kaynaklanmaktadır. Bu göç azaldığı sürece Siyasal İslam da etkisini kaybedecektir.

    Yanıtla (6) (5)
  • Okur / 08 Mayıs 2024 09:27

    Tebrikler hocam, bilimsel ve öğretici bir yazı.. RTE ve AKP 22 yıldır, kasten yaptıkları ve kasten yapmadıklarıyla bu ülkeye düşmanların veremediği zararları vermiştir. Oyunun 0 a inmesi gerekirdi. Eğitimsiz, mesleksiz bırakıp devlet kaynaklarıyla besledikleri 30 milyon müritleri(onlar kendilerini ümmet sanıyorlar) 11 milyon parti üyeleri çözülmedikçe, tarikatlara vakıflara ve yandaşlara aktardıkları kaynak kesilmedikçe %30 un altına düşmezler.

    Yanıtla (16) (4)
  • SG / 08 Mayıs 2024 09:23

    AKP Nereye değil,nerede.Sen ye TORUNUN Ödesin,İste orada. Şehirli,köylü, mahallelinin torunlarına olacak olan.

    Yanıtla (8) (1)
  • Tezcan / 08 Mayıs 2024 09:17

    Akp, ulkuculerle- sahte laikcilerle -militaristlerle beraber.... butun manevi ve ahlaki...degerlerin, icinin bosaltilmasi icin, yuce gorevde... misyonda !!
    Somuru... ganimetler,...istismar... tehditler,... adaletsizlik... gercekleri carpitma... din ve altin ticareti... sabit onceliklerden !! Medyanin zaten % 75 den fazlasi, bu milli ...poltikanin guvenilir destekcisi !!

    Yanıtla (11) (1)
  • Pirireis / 08 Mayıs 2024 09:13

    Köyden şehire göçe teşvik etti, köy mahalleri ilçeleri kurdu ama insanların karnını duyuracağı işi aşı aslanın midesine koydu. Uzun vade de şehirli olan ama köylü gibi yaşanmasını isteyen Akp/ MHP ikilisine gerçeği şamar gibi seçimlerde oy vermeyerek gösterdi. Şaşırdık mı? Kendi adıma şaşırmadım.

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okuru / 08 Mayıs 2024 09:12

    Şehirleşmiş, ancak "kurucu lider"i tartıştırmam diyen milyonlarca okumuş-cahili ne yapacağız ? Nasıl umutlanacağız ?

    Yanıtla (6) (16)
  • Barut Osman / 08 Mayıs 2024 08:57

    Ak Parti nereye? ANAP VE AP (DOĞRUYOL) nereye gittiyse AKP de jet hızıyla oraya koşuyor!

    Yanıtla (22) (0)
  • Alp Doğan / 08 Mayıs 2024 08:57

    Hukukçusun sayın yazar .Hukuk güçlüler tarafından yazılır.
    Ankaranın en eğitimli ilçesi çankayada televizyonu ,gazetesi, afişi ,sandık başlarında temsilcisi olmayan zafer partisinin % 5.53 oy almasını nasıl açıklarsın. Şehirleşme ile mafyalaşma başlar belirli iş kolları (inşaat ,restoranlar v.s. g.bi ) mafya destekli grupların eline geçer. Tepki radikal partilerin yükselmesine ve demokrasiye inancın kaybolmasına yol açar. Çankaya sokakları ,parkları kürt mafyasının işgali altındadır.

    Yanıtla (0) (8)
  • O k u r / 08 Mayıs 2024 08:50

    Son iki dönemde "faiz enflasyon sebep sonuç teorisi" (kamuflajı !) ile,
    Malı, mülkü, deposu, atı yatı katı, arsası tarlası parası dövizi olana türlü fırsatlar sunuldu ve zenginleştirildi,
    Sabit ve dar gelirli kesimler ise bile isteye fakirleştirildi.
    Şehirde yaşayanların çoğu mevzuyu anladı ancak iş işten geçtikten sonra.
    Macun tüpten çıktı bi kere,
    Turpun büyüğü sanki 2028 kadar herkesin heybesinde saklı?

    Yanıtla (4) (1)
  • Harun / 08 Mayıs 2024 08:48

    Her şey gibi fikirlerde doğar büyür ve ölür
    Fatih Kisaparmak in bi türküsü vardı, Ağaçlar ayakta ölür, diye, kuru bir ağacın dik durması onun yaşadığı anlamına gelmez ölmüştür artık. Fikirler davalar da adları yaşasalar bile ölür, ölümleri şatafatlı cenaze törenleri ile olmaz yada kuruluşları gibi gösterişli merasimler düzenlenmez, düşmanlarına benzedikleri gün ölmüş sayılırlar adlanlari sanlari yaşasa bile...

    Yanıtla (6) (0)
  • Önder beytekin / 08 Mayıs 2024 00:35

    Çok aydınlatıcı ve gerçekçi bir yazı.Kentlilesme kaçınılmaz ve gelecek olanlar kentlere geldi zaten.Şu da varmı kentlilesme nüfus artışını eksiye çeviriyor.Diger sanayi ülkeleri gibi Türkiye de bu yola girdi.Kasabalar ve köyler bu durumu kurtariyordu ama şimdi bu o da yok.Turkiyede nüfus artışının sıfıra yaklaşması Ege ve Marmara'da ki dogum oranlarının ülke ortalamasının altında olması nüfus kompozisyonu konusunda ciddi endişelere sebep olmalıdır.
    Azalan nüfusa ikame olarak sığınmacı ve göçmen

    Yanıtla (13) (5)
  • Mustafa / 08 Mayıs 2024 08:48

    Eğer nüfus artışı beraberinde nitelikli insanlar getirmeyecekse nüfus azalışı endişe edilecek bir durum değildir. Gelişmiş ülkeler bulundukları seviyeye ulaşmışlarsa nitelikli insan gücü sayesindedir.

    Yanıtla (6) (1)
  • ido / 08 Mayıs 2024 08:43

    Konu ekmek mi? sıçrayan tavşan mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • okur 41 / 08 Mayıs 2024 08:34

    Göreceksiniz yumuşama olmayacak. Sözde birkaç eylem ve hareket göreceğiz. Devlet işe alımlarda mülakatı bırakacak mı? hukuku evrensel anlayışa uyduracak mı? Yapılan hataların hesabı verilecek mi? eğer bu gibi soruların cevabı evet ise o zaman yumuşamadan ve iyi gidişatın ayak izlerinden bahsedebiliriz. Bugüne kadar yeteri kadar tecrübe ettik mevcutiktidarı. yaptıkları yapacaklarının göstergesidir.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 08 Mayıs 2024 08:34

    Aslında gerçek yüzü, yeterliliği, temel duruşu, dünya görüşü bu gün aklı başında çoğunluk tarafından açıkça görülen bu zihniyeti ve onun fıtratını öngörememiş olmak ve bu sebep ile de bir şekilde destek olarak bu çürümenin yolunu açmak büyük bir gaflet, dalalet hatta hıyanet ölçüsünde bir kötülük olmuştur bu ülkeye. Bu kapıları açtıktan sonra “rasyonel akıl” eleştirisi yapabilmek de durumun ancak kavranabildiğini gösteriyor. ülke artık pek de dönüşü olmayan bir yola girdi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Pele / 08 Mayıs 2024 08:32

    Daha önce söyledim. Yine söylüyorum. Köylerde, kasabalarda bir, en çok iki televizyon kanalı izlenebiliyor. Bunlar da tabi yandaş borazanlığı yapan malum kanallar. Halk yoğun bir propagandaya maruz kalıyor. Başka bir şey düşünemiyor. Yukarıdaki kime düşman derse onu düşman belliyor. Bağnazlık, cahillik diz boyu. Ancak ne olduysa son yerel seçimde bir aydınlanma oldu. Halk, artık yeter dedi.

    Yanıtla (4) (1)
  • O k u r / 08 Mayıs 2024 08:32

    28 şubat ta mağdur muhafazakar kesime adalet,
    94 ve 2001 deki ekonomik krizle fakirleştirilmiş tüm dar ve orta gelirli kesimlere kalkınma vaad ederek iktidara geldiler.
    İlk yıllar milletin ağzına her konuda biraz bal sürdüler, Sonra medyada güçlendiler bu güç ile 40 lı yılları, 70 kaosları, CHP yi kıtlık kuyruk çöp çamur çukurla özdeş ettiler, din iman ezan bayrak a CHP yi uzak ve hasım! gibi göstererek milleti kutuplaştırdılar.
    Sonrası, beka meka ile her seçimi kazanan 22 yıl iktidarlık..

    Yanıtla (4) (1)
  • Felix Shancez / 08 Mayıs 2024 08:32

    AKP tarihteki yerini almaya doğru gidiyor, belki biraz yavaş ama istikrarlı şekilde. Bu milletin dediğini anlamamakta ısrar her lider ve parti ilk seçimde karnesini görüyor. Haa bu millet "ülkede artık mülteci de istemiyorum" diyor anketlerde. Ama zorla burada tutuluyorlar, bir de "sevin onları" diye dayatılıyor. Bu millet dayatmalara boyun eğmez!

    Yanıtla (5) (0)
  • tavşan. / 08 Mayıs 2024 00:14

    İslamcılar ikide bir projeden söz ederler. CHP nin projesi yokmuş. Kendilerine soralım Erdoğan'ın projeleri nelerdi. Neleri yaptı. Ne gibi bir gelişme gösterdik.

    Yanıtla (21) (7)
  • Murat / 08 Mayıs 2024 02:47

    Bu hangi İslamcıların olduğuna bağlı.
    Mesela karar gazetesi de bir islamci bakış, yenişafak gazetesinde, ayni değiller.
    Erdoğan plan proje yönünden Ali Babacan,gibi bir adamı vardı. yine Rahmetli Demirel ve Özal her ikiside işinde uzman mühendislerdi planlı ve programlı insanlardı

    Yanıtla (2) (0)
  • Tavşan. / 08 Mayıs 2024 10:15

    Erdoğan'ın ne projeleri vardı diye soralım. Daha açık olsun. Evet murat .

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 08 Mayıs 2024 08:22

    Muhafazakarların porojeleri inşaat üzerinedir. Uygulamasını da mühendis değil inşaat kalfaları yapar. Kalfalar kolonların yerlerini şaşırıp odanın ortasına kolon dikerler. Poroje yapılıp bittikten sonra iskan izni alınamayınca yanlış yapmışız deyip kolonları keserler. Ama haklarını yemeyelim. YİD porojelerinden az kaymak yemediler haa!

    Yanıtla (12) (1)
  • Fani / 08 Mayıs 2024 08:20

    Biz fabrika ayarlarına dönüp üretmeliyiz. Üretim olmadıkça kayıkçı dövüşü olur,hep geriye gideriz. Rant peşinde koşan bir toplumuz köşe donmecilik adam kayirmacilik, yağmacı bir anlayış hepsi bu.

    Yanıtla (6) (1)
  • Lefter / 08 Mayıs 2024 02:10

    Bu kadar para harcayıp şampiyon olamayan Fenerbahçe'de sorumlu Ali Koç mu.

    Yanıtla (2) (2)
  • HC / 08 Mayıs 2024 08:13

    Futbol ayfondur. Memleket yanıyor, vatandaşın derdi FB neden lampiyon olamadı. Dünyanın en fakir (çoğunluğu ezilen) ülkeleri arasında Arjantin ve Brezilya'nın olması şaşırtıcı mı?

    Yanıtla (2) (0)
  • Millet / 08 Mayıs 2024 08:12

    Akp 'nin nereye gittiği değil; ülkenin nereye gittiği, gençliğin nereye gittiği önemli. Akp' de öncekiler gibi partiler mezarlığını boylayacaktır ama bu millet kıyamete kadar payidar kalıp insanlığa Hakk'ı anlatma görevini yapacaktır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali / 08 Mayıs 2024 08:02

    Yüzyıl maarif programını uygulayamayacaklarmi,tarikatlari stk diye eğitime sokamayacaklarmi? Yazık oldu 22 yıllık çabaya, dindar ve kindar nesil yetistiremeyecekler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Özkan / 08 Mayıs 2024 07:59

    Türkiyenin en büyük şansı bu yoksa işimiz çok zor olabilir

    Yanıtla (1) (0)
  • Hamdi Denizci / 08 Mayıs 2024 07:45

    Taha Bey, Allahınızı severseniz Mehmet Şimşek politikaları için "rasyonel" kavramını kullanmayın. Muazzam gelir dengesizliği olan bir ülkede, enflasyonun faturasını dar ve sabit gelirlilerla orta sınuflara çıkarmanın nesi rasyonel? Bunun adı "sınıf zulmüdür". Yemeği bir avuç insan yedi, buluşıkları yıkamak bize kaldı.

    Yanıtla (10) (0)
  • Hamdi Denizci / 08 Mayıs 2024 07:39

    Seçmene laf edilmezmiş. Ben ederim arkadaş. Türkiye'yi yönetemediği, az buçuk yönetebildiğinde de çok kötü yönettiği, yolsuzluğun, adaletsizliğin kabak gibi ortada olduğu bir dönemde, hâlâ RTE'ye ve AKP'ye oy veren seçmene niye laf etmeyecekmişim? Hem de en ağır lafları ederim.

    Yanıtla (13) (0)
  • Etem / 08 Mayıs 2024 01:46

    İHA-SİHA, uçak gemisi yaptık Osmanlı’yı ayağa kaldırıyoruz algısı yaratarak…TOGG yaptık, gaz, petrol bulduk dış güçler çatladı diyerek…içerde dışarda herkese ayar verip, saraylarda yaşayıp yüzlerce araba konvoyu ile ortalıkta dolaşıp büyük lider imajı yaratarak halkın duygularını sömürdüler. Halk açlıktan ağzının koktuğunun farkına varınca bunda bir terslik olduğunu anladı.

    Yanıtla (53) (4)
  • Mr / 08 Mayıs 2024 07:33

    SSCB de uzay çalışmaları , güçlü ordu, süper gücüm derken, halkının yoksulluğu yüzünden tarihe karıştı.

    Yanıtla (8) (0)
  • Hasan GÜL / 08 Mayıs 2024 07:23

    Devleti savaş ganimeti sayıp nimetlerini yandaşlara paylaştırırken, toplumu ve devlet yapısını dönüştürme siyaseti ve buna direnen seküler kesim. Türkiye Cumhuriyeti Devleti kuruluş ayarlarına dönmelidir.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru - ... / 08 Mayıs 2024 06:51

    ak partinin şehirde ve kırsalda aldığı oy oranı, ülkemize verdiği zarara göre hala çok yükseklerde. özgür özelin gözü tüm chp lilerin üzerinde olmalı, chp nin hata yapma lüksü olmamalı.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 08 Mayıs 2024 06:44

    Ülke adaletli yönetim görmediği için AKP son kullanma tarihine geldi yoksul insanlar kara kara düşünürken iktidarda kaybetme korkusuyla ne yapacağını bilemez hale geldi iyi bir intiba bırakmadıkları için gelecekte AKP olmayacak ANAP gibi

    Yanıtla (5) (0)
  • Cem Öz / 08 Mayıs 2024 06:07

    Akp bilimden uzaklasıyor,öyleyse kaybedecektir.Din her bir inançlı insanın.Onun bunun tekelinde değildir ve de olmamalı.Bunca zaman dini duyguları sömürdü,buna devam etmek istiyor.MEB fen derslerini azaltıyor,yerine din dersleri ekliyor,oy getireceğini sanıyor.Yemezler artık yemiyorlar da Büyük şehirlerde kıyamet kazanları kaynıyor.Okumuş düşmanı olması oy topluyordu.Tahsilli insanların emekli maaşını sürekli azaltıyor.Onlar toplumları yönlendiriyor ve Akp ye kaybettiriyor.Taşra kazancı da bunda

    Yanıtla (4) (0)
  • Zafer / 08 Mayıs 2024 06:06

    Değişmez bu ak parti önce cumhurbaşkanı değişcek kısıklıdaki evden sarayda yaşamm

    Yanıtla (2) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 08 Mayıs 2024 05:58

    Kırsal da AKP nin hala yüksek oy alması tamamen yerel devlet yöneticilerinin politik baskısı nedeniyledir.... kırsaldada insanlar genel sorunlardan uzak değiller...Ama baskının korkusu bu sonucun doğmasına neden oluyor...Sizlerin yol ve yöntem gösterici çabalarınız tükenişi durduramıyacak.Bende ilk oy verenlerden biriyim.Ama şu an çok yabancılaştılar...

    Yanıtla (2) (0)
  • haluk d / 08 Mayıs 2024 05:48

    gabarda petrol , karadenizde gaz soylemi artik karsilik bulmuyor mu ?

    Yanıtla (1) (1)
  • Sahin / 08 Mayıs 2024 05:29

    Fatih Erbakan"a helâl olsun.diyorum.
    Seçimlerde Erdoğan'ın tuzağına düşüp
    ittifak yapmadı.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur / 08 Mayıs 2024 05:29

    Bu döngünün uzun zamandır farkındayım. Partiler yükselişe yeniliğe daha açık olan şehirle başlıyor hareketin kırsala ulaşması on yıl sürüyor bu alevin son yalımı gibi bir şey sonra alev sönüyor ateşi yeniden tutuşbturmak liderin yeteneğine ve şartlara bağlı

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Rıza / 08 Mayıs 2024 04:45

    Bunların davaları ülkeyi kalkındırmak, fikri hür irfanı hür bir nesil yetiştirmek değil,halkı kendi kafalarındaki çağ dışı bir toplum modeline uydurmak, yandaş mutlu zengin bir kesim ( yandaş basında bunu gördük, tüpçü örneği önümüzde ) oluşturmak, vatandaşa da ekmek buluyorsa şükür etmesini öğretmektir , dava dedikleri bu, millet kısmen uyandı ve bayrağına sahip çıkma kararı aldı. Kibrit kutusu gibi üst üste apartmanda oturmanın, köyleri boşaltmanın, köy okullarının kapanmasının hatasını g

    Yanıtla (3) (0)
  • OKUR / 08 Mayıs 2024 04:39

    Partizanların zoruna gitse de, AKP ve CHP ağır çekimde yer değiştiriyor. İktidarın kibirleri kabahatlerini ötmüyor. İkazlardan ders aldıkları da yok. CHP'liler şımarmadan devam ederlerse, genel seçimleri de kazandığını filmin sonunda göreceğiz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Sahin / 08 Mayıs 2024 04:06

    Bu seçimler ,
    Türkiye"nın yoktan var oluşudur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ayak Takımı / 08 Mayıs 2024 03:21

    Tartışılması gereken, ülkenin içinde debelendiği darboğaza rağmen halen nasıl bu kadar oy alabildiğidir yüzde 20lere düşmesi gerekirdi. Erdoğan kültünden başka bir açıklama bulamıyorum ve Erdoğandan sonra bu partiniin Özal'ın anap'ı gibi dağılacağını düşünüyorum. Eninde sonunda köksüz bir konjonktür partisidir.

    Yanıtla (4) (0)
  • SG / 08 Mayıs 2024 02:58

    Parayı takip et AKP nereye sorusunun cevabı bulunur.Bir ilçe belediye başkan adayının 600 dairesi bilmem kaç dönüm (Lüksemburg KADAR) arsasını nasıl elde eder.Buna kim göz yumar.Daha kanal İstanbul'u var Ormanlar var oğlu var.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 08 Mayıs 2024 02:43

    Güç zehirlenmesi
    Adaleti bozar Ahlakı kirletir....

    Yanıtla (3) (0)
  • tavşan. / 08 Mayıs 2024 00:20

    Gazze olay başladığından bu güne Türkiye bu işe karışmamalı taraf olmamalı yazdım. Görüşüm hala değişmedi. Sorumlu biz değiliz. Çözebilecek durum da da değiliz.
    Hamas Mısır ve katarın İşbirliği ile ateşkesi kabul etti.
    Türkiye'yi ne Arap dünyası neden İsrail hiç istememişti.
    Erdoğan bizim telkinimizle Hamas ateşkesi kabul etti demeci verdi. Hiç katkısı olmamasına rağmen oy kazanmak için yaptı.

    Yanıtla (15) (3)
  • Murat / 08 Mayıs 2024 02:33

    Bu olay bence böyle degil; İsrail ABD ye, Türkiye öne çıkmasın dedi diye düşünüyorum. Netanyahu ,Erdoğan dan çok rahatsız oluyor, bence batıdan koparmak içinde uğraşıyor. Tabi Sayın Cumhurbaşkanımız Hamas ın arkasında durması özellikle her yerdeki Yahudi lobisini rahatsız etmiştir. Aslında bizim buradaki ana hedefimiz sivillere verilen zararları öne çıkarmak olmalıydı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Murat / 08 Mayıs 2024 02:16

    Başta ekonomi en önemli konu ,ekonominin gelişmesi için Batı ile beraber hareket etmeliyiz. Çok önemli gördüğümüz konularda ikna etme ve empatiyi kullanarak bir ortak yol aramaliyiz. Batıya bizden zarar gelmeyeceğini kanıtlamak gerekir. Mesela bir İŞİT konusunu batı açısından Müslümanlarının ne kadar gaddar bir topluluk olduğunun göstergesi olmuştur. Tabi bencede İŞİT gaddardı. Daha uzun bir zaman bize şüphe ile bakacaklar

    Yanıtla (0) (0)
  • Etem / 08 Mayıs 2024 02:12

    Ben Bahçeli’nin durumuna üzülüyorum. Şimdi AKP CHP yakınlaşması olunca o zehir zemberek illet, zillet vatan haini nutuklarını nasıl atacak.

    Yanıtla (24) (4)
  • Adil / 08 Mayıs 2024 01:56

    Hizmeti köylünün ayağına götürmedikleri için köylü şehre akın etti. Bu yüzden tarım ve hayvancılık da bitti. Gıda fiyatları aldı başını gitti. Adaleti eğitimi zaten bitirdiler. Sadece inşaatta başarılı oldular. Her yeri taş ve beton yığınına dönüştürdüler. Kısacası kendi sonlarını kendileri hazırladılar.

    Yanıtla (31) (5)
  • İstanbullu bir okur / 08 Mayıs 2024 01:48

    M.Akif derki;"sözüm odun gibi(bence taş olmalı)olsun,hakikat olsun,tek".San üstad siz gerçekten,sizede yakışan RASYONEL yazıyorsunuz.Bence siz,ki öyle devam edin,ama zehir zemberek yazılarada ihtiyaç vardır.Akp.bugüne kadar sürekli,statükoya karşı zehir zemberek direnmekle güce ulaştı,bunada öyle alıştı,ki artık gitmiyor oldugunu duvara çarparak gördü.Muhalefet ,Akp.nin bilerek,bilmeyerek yanlışlarına,aynı tonda yüklenmelidir.Akp.ye mazlum muamelesi yapmamalıdır.Süt dökmüş,kedi fırsatını vermeli

    Yanıtla (12) (4)
  • karar okuru / 08 Mayıs 2024 01:46

    Köyde banka kuyruğu yok. dolmuş kuyruğu yok. alış veriş kuyruğu yok. birbirlerini tanıyan çoğu akraba, aynı dinden, mezhepten insanlar. farklılık yok. şehirler öyle değil. farklı insanların, dinlerin, inançların, etnik kökenlerin, mezheplerin birlikte yaşadıkları yerler. insanlar zorunlu olarak birbirlerine katlanır. sıra beklemek esastır. beklentilerde aynı değildir.

    Yanıtla (17) (2)
  • Musto / 08 Mayıs 2024 01:45

    AKP ve MHP artık son demlerini demleniyorlar. Doğu Karadeniz İç Anadolu Doğu Anadolu'nun belli bir bölümü ve Güneydoğu Anadolu'da belli bir bölüm oy veriyor.. Onlar AKP eliyle hazineden besleniyorlar..Geçen yıl bin TL'lik elektrik faturası gelmiş komşu ile PTT'ye gidiyoruz 100 TL ödeyip kapatılıyor. Tek başına bu kadar elektriği nasıl harcadın?Odun kömür Yakmaya üşendim .15 günde AKP'li propaganda bacıları temizliğe geliyor bu hizmetten faydalananlar şehirdeki akrabalarını etkilemeye çalışıyor.

    Yanıtla (22) (4)
  • tavşan. / 08 Mayıs 2024 00:27

    Kaan göklerde TOGG SİHA larda dünya da tekiz petrol bulduk gaz bulduk gibi haberlerle gurur duymak aptallıktan başka bir şey değil. hele bu haberler abartılı ve yalansa. Üstelik defalarca tekrarlanmışsa.
    Doğru olsa bile dünyada var olan teknolojiye ucundan bulaşmışsınız yada var olan yer altı madenini çıkarmışsınız.
    Örneğin sattığımız SİHA 1.5 milyar dolar. Yarısından fazlasını da ithal malzemeye veriyoruz. Bunun nesi ile övünüyorsunuz.

    Yanıtla (22) (5)
  • KARAR okurr / 08 Mayıs 2024 01:14

    "döner tescillendi kilise camiye döndü kaan havalandı yunan çıldırdı "başlıkta prof.ler tartışıyordu yandaş medyada,
    elin oğlu ayın karanlık yüzüne uzay aracı yollarken!

    Yanıtla (15) (2)
  • Karar Okuyucusu / 08 Mayıs 2024 00:52

    Kaleminize sağlık sayın Akyol. Ak Parti gelinen noktada maalesef ülkeye çok ciddi zararlar verdi. En başta Adaleti bitirdiği için artık ülke dikiş tutmuyor. Bu zihniyetten hukuk namına ciddi anlamda bir iyileşme olmayacağı çok açık. Çünkü Ak parti artık statükocu, vesayetçi ve otoriter bir partiye dönüştüğü için hukuksuzluktan besleniyor. Bu nedenle ekonomiyi düzeltme şansları yok. Ekonomi yönetimi MB bankası politikalarına odaklı gidiyor. Yapısal reformları ağzına alan yok.

    Yanıtla (14) (3)
  • Halil İbrahim Beyter / 08 Mayıs 2024 00:49

    Sayın Akyol yazdıklarınızda haklısınız Hani bir söz var ya kızı serbest bırakırsan ya davulcuya kaçar ya da zurnacıya bizi de birileri kaçmamız dan korktukları için bir mayısta olduğu gibi ablukaya alıyorlar Özgürlük insan hakları adalet olmayınca hiç bir meselemizi çözemeyiz Maalesef ülkem adına ümitsizim

    Yanıtla (13) (2)
  • Hasbihal / 08 Mayıs 2024 00:39

    Pak,lar köylere,de çekilse, artik mizrak çuvala sigmiyor.
    Liyakatsiz, imzasini dahi atamayan,soyadi çelikbilekli olan pak din tüccarlarinin sonuna gelindi.
    7/24 bu koltugu nasil pilevne kalesi gibi savunurum hesabi yapiyorlar. Millet geregini yapacaktir son sinyalini verdi.

    Yanıtla (12) (2)
  • tavşan. / 08 Mayıs 2024 00:22

    Aptal durumuna düşmemek için bor uçak ve devrim arabası paylaşımları yapmayın. Bu paylaşımlar Lozan bitecek madenleri çıkarabileceğiz kadar saçmadır. Yapmayın.

    Yanıtla (10) (3)